דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יתרונות הרפואה סינית לטיפול בתופעות גיל המעבר 

מאת    [ 09/01/2011 ]

מילים במאמר: 648   [ נצפה 2144 פעמים ]

    
 
 
מדוע כדאי לך לבחור ברפואה הסינית לטיפול בתופעות גיל המעבר?

להלן יתרונות הרפואה הסינית המסורתית (Traditional Chinese medicine- TCM) בטיפול בתופעות גיל המעבר.
1. הרפואה הסינית היא רפואה כוללת:
ברפואה הסינית כל סימן וסימפטום אינו עומד בפני עצמו אלא מקבל משמעות ביחס לסימפטומים הנוספים היוצרים ביחד את התמונה השלמה. לדוגמא, אישה בגיל המעבר יכולה להתלונן על בטן נפוחה, גזים, צואה רכה, גלי חום, סחרחורות, עייפות וכאב גב תחתון. רופא מערבי יטפל בכל סימפטום בנפרד. כלומר, ירשום תרופה אחת לצואה הרכה, תרופה נוספת לגזים ואחרת לטיפול בכאבי גב תחתון וכך גם לשאר הסימפטומים. יתרה מכך, ייתכן שהרופא המערבי ישקול להפנות את האישה לרופאים מומחים כגון: גסטרולוג לבעיות בעיכול, גניקולוג לטיפול בגלי חום המזוהים עם גיל המעבר ולאורתופד לטיפול בכאבי הגב התחתון.
המטפל ברפואה הסינית אינו יכול לטפל בסימפטום בודד מבלי להתבונן על התמונה השלמה. זאת מאחר וכל סימפטום מקבל משמעות שונה בהתאם לסימפטומים המתלווים אליו. לאור זאת אפשר להבין מדוע אין פורמולה אחת של דיקור או צמחי מרפא המתאימה לכל מטופלת המתלוננת על גלי חום בגיל המעבר. לדוגמא, אישה המתלוננת על גלי חום בנוסף לכאבי ראש, הזעות, צריבה וגרד בנרתיק תקבל פורמולה שונה מאישה המתלוננת על גלי חום בנוסף לבטן נפוחה, שלשולים ותחושת קור בין גלי החום.

2. הרפואה הסינית היא רפואה אינדיווידואלית:
 הרפואה הסינית מציעה טיפול ספציפי, אינדווידואלי לכל מטופלת,לעומת הרפואה המערבית. דוגמא טובה לכך היא הטיפול המערבי בתופעת העצירות הכרונית. הטיפול הבסיסי המוצע ברפואה המערבית הוא נרות גליצרין במקרים קלים ותרופות משלשלות במקרים חמורים יותר.
לעומת זאת, ברופאה הסינית מטופלת המתלוננת על עצירות כרונית תעבור תשאול מלא. התשאול עשוי לחשוף סימפטומים נוספים אשר ביחד יכולים להרכיב תבניות שונות ותוכנית טיפול שונה בהתאמה. הטיפול ברפואה הסינית "נתפר" לכל מטופלת.דרך טיפול זו משפרת את יעילות הטיפול ומפחיתה תופעות לוואי.

3. הרפואה הסינית היא רפואה מונעת:
ברפואה הקונוונציונאלית/המערבית הטיפול לבעיה כלשהי נעשה רק לאחר שהופיעו תסמינים, כלומר כשהמחלה כבר בשלבים מתקדמים. לעומת זאת, הרפואה הסינית מציעה טיפול לבעיה בטרם הופיעו תסמינים ממשיים המעידים על קיומה של מחלה. לדוגמא, כאשר מטופלת בגיל המעבר מתלוננת על בעיות כגון: תחושת גוש תקוע בגרון, עצבנות, קור בפלג גוף תחתון, המטפל ברפואה הסינית יאבחן את הסינדרומים הגורמים לתופעות המתוארות ויתאים טיפול הולם שיביא לשיפור התסמינים וימנע החמרה במצב. הרפואה הקונוונציונאלית מתקשה לטפל בתסמינים המתוארים מאחר וברוב המקרים לא ניתן למצוא ממצאים בבדיקות הדם ובבדיקות מעמיקות יותר.

טיפול בבעיות חסרות משמעות, לכאורה, עשוי לסייע במניעת בעיות מורכבות יותר ומחלות חמורות. שכן, בעיה כגון תחושת עצבנות מתמשכת בהעדר טיפול הולם יכולה להתפתח לבעיה חמורה יותר המשפיעה על מגוון מערכות בגוף, כגון: צרבות, כאבי ראש, מגרנות, "טיקים", רעב מוגבר ועוד.

4. הרפואה הסינית מציעה שיפור עצמי:
גניקולוגיה הוא תחום בו הרפואה הסינית מתמחה בו מזה 2,000 שנה ומחזיקה תיעוד קליני הנפרש על יותר מעשרות ספרים. חלק מהצלחת הטיפול כרוכה בשיתוף המטופל בתהליך. השיתוף מאפשר למטופלת להתערב ולקחת חלק פעיל בטיפול על-ידי שינוי התזונה, פעילות גופנית, הרגלי שינה ועוד.
מעורבות המטופלת בתהליך מאפשרת לה להבין את ההיגיון מאחורי הרפואה הסינית ולכן מקנה לה כלים להתמודד עם בעיות העלולות לצוץ בהמשך הדרך. בדרך זו הרפואה הסינית מאפשרת למטופלת להגדיל השפעתה ושליטתה על מצבה הבריאותי.


לסיכום, ישנם מספר יתרונות עיקריים לבחירת הרפואה הסינית לטיפול בתופעות גיל המעבר או בכל בעיה אחרת:
1. הוליסטית- הרפואה הסינית מתארת ואבחנת את המטופלת כתמונת נוף המורכבת ממגוון גורמים. כך, כל חלק נמצא בקשר עם מכלול החלקים הנותרים ולא ניתן להפריד בינהם.
2. התאמה אישית- הרפואה הסינית מאבחנת כל מטופל כמקרה יחיד ומיוחד ו"תופרת" לו טיפול העונה בדיוק על צרכיו. כך, ייתכן ששתי נשים סובלות מאותה הבעיה יקבלו טיפול שונה או להיפך שתי נשים המציגות בעיות שונות יקבלו טיפול זהה.
3. מניעה- מאחר והרפואה הסינית מטפלת הן במימד הפיזי של אדם והן במימד הנפשי-רגשי, ניתן למנוע התפתחות של מחלות ובעיות מורכבות על ידי טיפול בסימנים המקדימים, כגון: כאבים לא מוסברים בצידי הגוף, שינויים במצבי רוח, התפרצויות זעם ועוד.
4. שיתוף המטופל- הרפואה הסינית מאפשרת למטופלת להבין את דרך הטיפול ולהפוך לשותפה פעילה בתהליך על ידי הקניית הכלים המתאימים כגון: שינויים בתזונה, פעילות גופנית וכד'.

 

 
 
 
 

עדי אספינו- ברגמן B.A, Dip. Acגיל המעבר - רפואה סינית


טיפולי דיקור  ודיאטה מאוזנת  www.ady.co.il  | 052-6146854  


רעננה, אחוזה 198




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב